دبیرستان پسرانه غیردولتی حضرت ابوالفضل(ع) دوره اول اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 استان اصفهان

کلاس های موضوعی مجتمع آموزشی شهید کشوری

کلاس های واحد آموزشی شهید کشوری به صورت  موضوعی  می باشد

و دانش آموز با توجه به عنوان درس در کلاس مورد نظر حضور می یابند.

کلاس موضوعی با هدف آموزش عملی همراه با آموزش تئوری در کلاس درس و ایجاد انگیزه و شور و نشاط بیشتر و همچنین آموزش کار گروهی برای دانش آموزان طراحی شده است.
در یک کلاس موضوعی کلیه تجهیزات و امکانات آموزشی در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می گیرد تا معلم بتواند با کمک این امکانات ضمن تدریس تئوری مفاهیم کتاب های درسی ، با انجام کار عملی به انتقال مفاهیم و یادگیری بیشتردانش آموزان کمک کند زیرا با انجام کار عملی یادگیری آسانتر شده و در زمان صرفه جویی می شود . بعلاوه آموخته ها در ذهن دانش آموزان حک می گردد و همچنین باعث رشد خلاقیت و نوآوری و بالابردن روحیه کار گروهی بین دانش آموزان می شود.
در مدارسی که بصورت کلاسهای موضوعی اداره می شود یعنی برای هر درس، کلاس مخصوصی درنظر گرفته شده و باتوجه به برنامه درسی ، دانش آموز هر ساعت در یک کلاس هست. در هر کلاس جای نشستن هردانش آموز مشخص است بنابراین بلافاصله بعداز زنگ خوردن وسایلش را برمی دارد و به کلاس موردنظر می رود.

مزایای کلاس های موضوعی در مدارس :
- قرار گرفتن کلیه تجهیزات و امکانات آموزشی یک درس در یک کلاس
- فراهم کردن فرصت و فضای مناسب برای فعالیت های علمی و عملی توسط دانش آموزان
- ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس
- انتقال بهتر مفاهیم وکمک به یادگیری بهتر و آسان تر دانش آموزان
- صرفه جویی در زمان تدریس
- بکارگیری روش های نوین و فعال تدریس
- متناسب نمودن نوع روش تدریس بر اساس موضوع هر کلاس
- افزایش عمق یادگیری مطالب در ذهن دانش آموزان
- تقویت روحیه پرسش گری ، مشارکت ، و تفکر در دانش آموزان
- ایجاد انگیزه و شور و نشاط بیشتر در دانش آموزان
- چرخشی بودن کلاس های درسی
- جلوگیری از یکنواخت بودن کلاس های درسی
- افزایش انگیزه و دلبستگی دبیران نسبت به تجهیز کلاس موضوعی خود
- استفاده صحیح از وسایل و امکانات کمک آموزشی موجود
- آموزش عملی همراه با آموزش تئوری در کلاس درس
- ثابت بودن کلاس معلم و تجهیزات در طول سال تحصیلی
- تغییرچینش سنتی دانش آموزان در کلاس

اهمیت استانداردهای معماری و نور طبیعی در محیط های آموزشی

توجه به نور و روشنایی در طراحی فضای معماری  آموزشی  بسیار مهم است.در محیط های آموزشی ،به دلیل میزان بالای فعالیت های بصری که دراکثر مواقع در طول روز انجام می شود،توجه به نور و به خصوص روشنایی طبیعی اهمیت بیشتری دارد.فعالیت در کلاس های تاریک و فاقد روشنایی روز،در دراز مدت باعث بوجود آمدن مشکلاتی فیزیکی و روانی برای دانش آموزان در فضاهای آموزشی می شود.

محققین بر این باورند که در طول ساعات روز در مدارس ،نور روز باید به عنوان اولویت اول در نورپردازی فضاها مورد توجه قرار گیرد.زیرا نور مناسب باعث بهبود عملکرد دانش آموزان ،خلق یک محیط داخلی سالم تر ،افزایش تلاش در دانش آموزان و معلمان ،جلوگیری از یکنواختی محیط با تغییرات مناسب نور،تاثیرات فیزیکی که باعث بالا بردن کارایی و فعالیت بدنی آنها می شود ،ایجاد سرزندگی و شادابی و تاثیر مثبت بر جنبه بهداشتی (جسمی و روانی )دانش آموزان می شود.

 (برگرفته از مقاله معماری شناسی ،بابایی فر  ونیک پور1394)

درباره متوسطه دوره اول حضرت ابوالفضل (ع)

درباره مدرسه:

 دبیرستان غیر دولتی حضرت ابوالفضل علیه اسلام (دوره اول) در سال 1373 با نام مدرسه ی راهنمایی پویان و با مدیریت آقای احمد معلمی تاسیس گردید و در سال 1375 فعالیت خود را با تغیر نام وزیر پوشش مجتمع آموزشی مذکور آقایان احمد رضا فدا که از مدیران با تجربه و نمونه مدارس ابتدایی و فرهاد محمدی که در مسئولیت های مختلفی مانند معاونت مالی و پشتیبانی ناحیه 3 و مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 اصفهان اشتغال داشته اند می باشند مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل علیه اسلام با هدف تربیت دانش آموزان طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعمیغ باورها و اعتقادات مذهبی و رشد و تعالی علمی فراگیران متناسب با قرن دانش و آگاهی بصورت جدی تداوم بخشیده است .

افتخار آفرینی دانش آموزان در طول سنوات گذشته در عرصه علمی ، ورزشی و فرهنگی و هنری گویای موفقیت این واحد آموزشی است مدیریت مدرسه راهنمایی از سال 77 تا 85 بر عهده ی آقای فرهاد محمدی بوده است و از سال 85 تا کنون آقای منصور غریب خانی که از مدیران ساعی آموزش و پرورش ناحیه 3 بوده اند بر عهده دارند