دبیرستان پسرانه غیردولتی حضرت ابوالفضل(ع) دوره اول اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 استان اصفهان

مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل (ع)

با توجه به تحول بنیادین نظام آموزشی بر همه فرهنگیان است که با عزم و پشتیبانی از این برنامه،راه های اجرایی آن را هموار نموده و زمینه تربیت نسلی مومن،دانابصیر و وفادار به ارزش های اسلامی ،ملی و انقلابی را فراهم

سازند که درمجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل(ع) این اهداف و اصول حاکم بر آن با عزمی راسخ و استوار ارائه می شود.

برگزاری کلاسهای تابستانی مجازی

جلسه آموزشی نرم افزار های کلاسهای مجازی تابستان برای اولیای گرامی و دانش آموزان پایه هفتم

آشنایی با کارگروه تخصصی پژوهش وایده پردازی مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل علیه السلام(ماحا)

کارگروه تخصصی پژوهش وایده پردازی مجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل علیه السلام(ماحا) با عضویت موسس و مدیر عامل محترم مجتمع جناب آقای محمدی ومدیران مدارس ومدیران it مجتمع خانم دکتر امینی وخانم دکتر متقیان با هدف" ارتقاء سطح کیفی آموزش "درمجتمع آموزشی حضرت ابوالفضل"ع"از طریق تحقیق وپژوهش درزمینه شناسایی،بررسی،مناسب سازی وبه کارگیری تجارب وایده ها ونوآوری های آموزشی وتربیتی سایر مدارس استان،کشور وبه ویژه مدارس پیشرو درکشورهای پیشرفته جهان به لحاظ مسائل آموزشی تشکیل می شود.
کارگروه "ماحا" که جلسات خود را هردوهفته یکبار تشکیل می دهد از تاریخ ۱۸ خردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز نموده وتاکنون دو نشست علمی وتخصصی داشته است‌.


محورهای اصلی جلسات:
-بررسی نظام های آموزشی کشورهای پیشرفته دربحث آموزش وپرورش.
-بررسی سبک های آموزش غیرحضوری(مجازی) سایر کشورها ونرم افزارهای مورد استفاده آنان.
-برنامه ریزی جهت آموزش معلمان به منظور ارتقاء سطح توانایی آنان جهت آموزشهای آنلاین ومجازی.
-برنامه ریزی وسرمایه گذاری به منظور تجهیز مدارس تحت نظر "ماحا"به مدرن ترین وکاربردی ترین سیستم های آموزش مجازی.
-بهره گیری از تجارب سایر کشورها درزمینه به کارگیری" آموزش معکوس" با توجه به شرایط موجود حاکم بر مدارس.
-برنامه ریزی درزمینه چگونگی آموزش در زمان شیوع کرونا وپساکرونا.
-تدوین برنامه سالانه مدارس با رویکرد آموزشهای مجازی.

شایان ذکر است کارگروه "ماحا" آمادگی دعوت از اساتید،کارشناسان وافراد صاحب نظرو باتجربه درزمینه مسائل آموزشی وتربیتی رادارد.

 

تکمیل پروژه طراحی و ساخت نیمکت های اختصاصی دبیرستان حضرت ابوالفضل (ع) -شعبه کشوری

اهمیت استانداردهای معماری و نور طبیعی در محیط های آموزشی

توجه به نور و روشنایی در طراحی فضای معماری  آموزشی  بسیار مهم است.در محیط های آموزشی ،به دلیل میزان بالای فعالیت های بصری که دراکثر مواقع در طول روز انجام می شود،توجه به نور و به خصوص روشنایی طبیعی اهمیت بیشتری دارد.فعالیت در کلاس های تاریک و فاقد روشنایی روز،در دراز مدت باعث بوجود آمدن مشکلاتی فیزیکی و روانی برای دانش آموزان در فضاهای آموزشی می شود.

محققین بر این باورند که در طول ساعات روز در مدارس ،نور روز باید به عنوان اولویت اول در نورپردازی فضاها مورد توجه قرار گیرد.زیرا نور مناسب باعث بهبود عملکرد دانش آموزان ،خلق یک محیط داخلی سالم تر ،افزایش تلاش در دانش آموزان و معلمان ،جلوگیری از یکنواختی محیط با تغییرات مناسب نور،تاثیرات فیزیکی که باعث بالا بردن کارایی و فعالیت بدنی آنها می شود ،ایجاد سرزندگی و شادابی و تاثیر مثبت بر جنبه بهداشتی (جسمی و روانی )دانش آموزان می شود.

 (برگرفته از مقاله معماری شناسی ،بابایی فر  ونیک پور1394)

مراسم اعطاء کارنامه و تجلیل از دانش آموزان رتبه های اول،دوم،سوم و ممتاز علمی و فرهنگی هنری پایه هشتم سال تحصیلی 99-98